Hej bloggen! 
 
Har nyss vaknat för några timmar sen hahah. Jag hade en otroligt lugn natt vilket är väldigt skönt men lite drygt på ett sätt med för man blir så trött när man inte har något att göra. Han iaf 3 kapitel längre i min kurslitteraturs bok om anknytningsteori, den är så himla bra. Älskar verkligen denna psykologi kurs som vi läser nu, det är så spännande! Blev en liten parallel där men men den bjuder jag på. 
 
Anyway det som jag faktiskt skulle skriva om är stressen att somna. Ni känner säkert igen när man ligger och vrider och vänder på sig i flera timmar och ser hur klockan bara springer iväg. "Nu ska jag upp om några timmar, nu måste jag sova!" Precis så kände jag imorse när jag la mig och kunde inte somna på ca 1 timme. Man blir något stressad och frustrerad. Speciellt när man ska upp för att man faktiskt ska sova på natten igen för man ska upp till skolan. 
Till slut somnade och fick mina timmars sömn ändå. Så att man faktiskt fungerar som männsika resten av dagen. Har ni nå tips på sömnknep? Jag brukar ligga och lyssna på musik eller ljudbok och ibland en avslappningsskiva. 
 
Nu blir det till att sticka iväg till buggkursen.
Ha de!
//Mini
anknytningsteori, att somna, bjuder, bugg, buggkurs, lugn natt, natt, psykologi, stressad, sömn, sömnknepp, vaknat,

Kommentera

Publiceras ej