Började dagen med att försova mig, känndes ju bra och sådär.. not.. Kommer inte ens ihåg att klockan ringt utan bara att jag vaknade när det var ljust ute och då var det redan för sent för vi hade redan börjat. Så jag var ungefär en timme sen, men som tur var så hade de inte gått igenom några superviktiga saker så jag hoppade in på föreläsningen efter rasten.
Sedan nu har vi fått en hemläxa som ska vara klar imorgn men det bara krånglar. Allt är i princip klart, koden är skriven och jag har haft två personer till att kolla på den och ingen av dem kan se något fel med den, men sedan när jag ska ladda upp den på skolans intranär så blir rättigheterna uppfuckade så att bara den som är skaparen får se skiten när det egentligen ska vara att alla ska kunna se och interagera med den men inte kunna ändra. Men när jag försöker ändra rättigheterna så att det blir rätt så säger den bara "denied" HELA TIDEN! Blir så förbannat grinig på att saker och ting inte bara kan funka när jag säger åt det. Ska dock testa via min PC innan jag ger upp helt, kan ju hända att det är någonting med MACen som gör att det krånglar, så vi får se antar jag. Funkar det inte så är det antagligen någonting som är fel med min användare och då får jag prata med läraren imorgon och höra hur jag ska göra för att få ordning på det.
 
Håller för övrigt fortfarande på med den där förbannade boken och reflektionsprotokollet. Nu är jag dock på sista kapittlet så efter det är det bara att ordbajsa lite och sedan borde det vara klart. Har som mål att bli klar innan jag går och lägger mig så att jag kan ägna hela morgondagen åt namnskylten samt lite annat som behöver göras. Förhoppnigsvis så lyckas jag med det samt får gå och lägga mig i någorlunda tid. Så nu ska jag dyka ned i boken igen.
 
xoxo
Almmi
HTML, MAC, PC, försovning, kod, kodning, krångel, läxa, macken, plugg, plugga, rättigheter, studier,

Kommentera

Publiceras ej