Igårkväll höll jag på att skrämma ihjäl mig själv. Jag var hos mamma och hälsade på för att min Morbror hade vägarna förbi. Han bor i Arvidsjaur så vi träffas inte så ofta men igår var han till en närliggande stad och köpte en bil så han passade på att svänga förbi och hälsa på. I alla fall så kom jag hem runt halv tio och både min sambo och våran roomie låg och sov så jag gick och satte mig i soffan med min dator då jag inte var trött samt började ett idag. I och med att alla andra sov och våran roomie sover i samma rum som soffan (vi bor i en tvåa) så tände jag inga lampor untan det enda ljuset som fanns i lägenheten var ljuset från min laptop. Jag satt även mitt emot det enda fönstret där persiennerna ("de där dragspelssakerna som gör det mörkt" som jag sa till Mini när jag berättade detta för henne och blankade på namnet) är uppdragna, när jag suttit där ett tag och kollat på lite youtubevideos (Jacksepticeye) så kollar jag upp av någon anledning och såg något som ser ut som en axel från en jättelång människa som precis försvinner ifrån fönstret.
Detta gjorde ju då att jag blev rätt paranoid och inte vågade sitta vid fönstret längre utan flyttade mig till hörnet av soffan (vi har en hörnsoffa) och satt där ett tag och fortsatte kolla på lite youtubevideos. Efter ett tag så hör hag hur det tapar (i brist på bättre ord) på fönstret och min första tanke är att det är någons som står och knackar på fönstret med ett finger. Det tog dessutom en stund innan jag fattade att det bara var regndroppar som föll på fönstret och inte något creep som stod där utanför.
 Nu i efterhand så är det väldigt roligt egentligen och det enda som fortfarande är lite creepy är just att det såg utsom att någon gick ifrån fönstret och jag kan inte låta blir att undra varför denna person var vid fönstret och hur länge hen stått där? Vi bor dessutom i ett område då en sådan händelse inte vore något som skulle förvåna mig.
 
xoxo
Almmi
Jacksepticeye, creep, fönstertittare, knacka, kväll, läskigt, morbror, natt, obehagligt,

Kommentera

Publiceras ej