Så i morse fick jag för mig att jag skulle gå till jobbet. Det måste nog vart en av de sämsta ideer jag haft på länge. Inte för att det är dåligt att gå eller så utan snarare för att jag inte har några bra skor att gå i. Det har har att välja på är nämligen:
1. Vinterskor som i och för sig är supervarma och mysiga en som sitter lite halvdåligt och därför ger mig skavsår om jag går längre sträckor i dem.
2. Ballerinaskor som är kalla, ungefär lika vattentäta som strumpor och inte helr bra för fötterna att gå i.
3. Klackskorna som jag köpte i london. Det är nog egentligen mitt bästa alternativ men de passar inte riktigt till mjukisbyxor.
4. Platåklackskor som har 11,5 cm klack (och lite lägre platå för att väga upp) utan något stöd för anklarna.
5. Ett par Dr. Martins som är trasiga innuti.
Jag tog mina Dr. Martins och nu har jag en blåsa på höger häl så bara tanken på att jag måste gå hem också är rena tortyren. Jag har som tur är ett par ballerinaskor på jobbet som jag för tillfället använder som inneskor så jag kommer noga att ta dem när jag går hem samt be till alla gudar jag inte tror på om att det inte regnar eller snöar något idag. Än så länge så är det dock solsken och molnfritt så det börjar ju bra i alla fall.
 
Hittade denna intressanta bok när jag och Mini var in på bokaffären här i byn.
 
Jag har Heathstone på min mobil så ni kan ju gissa vad jag syselsätter mig med under lunchen.
 
xoxo
Almmi
Bilder, FruitNinja, Hearthstone, Nordiska väsen, Quizkampen, RUA2, Robot Unicorn Attack 2, Subway Surf, dålig ide, , jobb,

Kommentera

Publiceras ej