Min farfar fyllde åttio år nu i påskas, han är ganska skröplig, i synnerhet i benen. Men vet ni vad han har gjort? Han har gått ock köpt sig en islandshäst.
Historien bakom detta är att min farbrors sambos kompis har en islandshästuppfödning men hon har för många hästar och behöver då bli av med några. Farbror har då skojat och sagt "men pappa, du ska inte köpa en häst du då?" Varpå farfar svarar "ja, det skulle jag väll kunna göra".

Han har då alltså ett svart sto som jag ej kommer ihåg namnet på och som även har ett föl. Fölet är dock inte farfars utan stoets gammla ägare har kvar det. Om jag förstått det rätt så kommer stoet även betäckas igen och kommer således att ha ett föl nästa år också, så förhoppningsvis så kommer jag få chansen att fota föl! :D

Stoet kommer dock inte stå hos farfar utan det kommer stå hos min farbror och hans sambo på deras hästgård tillsammans med detas två islänningar, så hon får det nog riktigt bra.

En bild på stoet och hennes lilla föl.

xoxo
Almmi
farfar, föl, häst, islandshäst,

Kommentera

Publiceras ej