För ett par dagar sedan så skickade min pojkvänn denna banner till mig:
 
Nyfiken i en strut som jag är så var jag ju tvungen att gå in på Tumblr och söka efter gifs och liknande från de olika filmerna. Såhär i efterhand så ångrar jag det rätt djupt och önskar att jag bara kunde radera vad jag såg, det vänder sig i magen på mig bara av att tänka på det. (jag reckomenderar alltså inte detta för någon som är lättäcklad eller är lite blödig)
Men det äckligaste var nog den scen jag kollade på från filmen Hadashi no Gen (Barefood Gen), det är scenen från när atombomben släpps över Horoshima och den är så fruktansvärt vidrig så det är inte klokt.
Jag har dock fortfarane funderingar på att se den och resten av filmerna på listan (utom Fantastic Planet), dock tror jag inte att jag någonsin kommer att göra det då jag med största säkerhet inte kommer klara av det.
 
Tror ni att ni skulle klara av att se någon av filmerna, eller har ni kanske redan sett någon utav dem? Vad tyckte ni? Finns det någon i listan som ni kommer att se någon gång?
 
//Almmi
Barefoot Gen, Felidae, Grave of the Fireflies, Hadashi no Gen, Hotaru no Haka, The Plague Dogs, Watership Down, When the Wind Blows, animerat, förkrossande, hemskt, läskigt, sant, vidrigt,

Kommentera

Publiceras ej