Idag har det varit full rulle nästan från start till stopp. Jag klev upp ungefär halv elva och gjorde mig iordning. Klockan tolv så kom mamma och hämtade upp mig och så åkte vi hem till henne och åt en familjemiddag, det var ovanligt många där. Det var jag, min mor, min styvfar och min lillasyster samt mina två styvsystrar, en kompis till en av dessa styvsystrar samt kompisens sambo och den andra styvsysterns två fosterbarn. Efter maten blev det att hoppa i ridkläder lite snabbt då jag, mamma, mina tre systrar och min styvfars brors fru Anette åkte ut till ridskolan för att rida en privatlektion och oj så bra det gick.
Jag fick rida på en häst som heter Indianen och han är lite knepig innan man listat ut hur man ska göra för att få ned honom på tygeln samt om man inte är helt med. Han försökte testa mig lite och blev "rädd" för ett spöke och kastade sig lite åt sidan för att se om jag skulle åka av, det gjorde jag dock inte då jag var lite med på noterna. Sedan försökte han även köra ned huvudet och bocka när vi galopperade men det gick inte så bra som han hade trott då jag var lite med på det också (han brukar försöka göra så och jag har ridit honom en hel del) men si då vart han sur och tänkte minsan inte alls galoppera om det skulle vara på det viset. Då vart dock jag ännu grinigare än honom och sedan gick det bra.
 
Jag har även tagit tillfället i akt och frågat min ena styvsyster om hon möjligen känner någon som behöver en medryttar. Hon har nämligen bott här och är precis som jag en riktig hästmänniska och känner således en del hästfolk häromkring. Så hon skulle kolla med en bekant och se om hon behöver hjälp med sin arab eller om hennes syster behöver hjälp med sin häst, samt så skulle Anette kolla med en av sina vänner om hon behöver hjälp med sin islänning så nu får vi hålla tummarna!
 
Nu ska jag vänta på att kladdkakan ska svalna så att vi kan hugga in på den innan det är sovdags då jag börjar 10 imorgon.
 
 
Lilla Indianen.

xoxo
Almmi
baka, häst, hästar, kladdkaka, medryttarhäst, ridning, släkt, släktmiddag, släktträff, söt,

Kommentera

Publiceras ej