Vi har fått i uppgift att göra en liten handbok med titeln "Lathund till god typografi" och jag är lite osäker på hur jag vill göra den, vilken design och layout den ska ha osv. Men funderar på om jag ska göra den ungefär lika hög som ett A5, kanske lite mindre och typ hälften så stor (ska rita upp och kolla lite) samt ringbilda den så att man kan ha med sig den i en ficka eller liten handväska samt inte behöver bråka med sidor som inte vill stanna öppna medan man gör annat. Vet dock inte hur texten blir på den ytan och hur det blir med bilder så får lägga in det i InDesign och testa. Måste även fundera ut vad för typ av bilder jag vill ha och om jag ska göra dem i InDesign, Illustrator eller något annat.
 
Har även tänkt försöka börja med labb 3 i webbdesignen och se hur långt jag kommer innan jag fastnar, min gissning är: inte så långt. Känns typ som att jag inte lär mig någonting av den här kursen och jag fruktar både inför projektarbetet vi kommer göra där jag behöver bygga något eget med HTM5 och CSS, samt tentan. Tror dock jag är minst pepp inför tentan, under projektarbetet kommer jag i alla fall kunna kolla upp saker om jag behöver.
Nu ska jag dock försöka sätta mig med lathunden och se om jag kan komma någonvart.
 
xoxo
Almmi
HTML, HTML5, Illustrator, InDesign, Lathund, design, handbok, kod,

Kommentera

Publiceras ej