Jag har ca världens hästabstinens just nu. Har kollat på EM i  kür och det har verkligen fått mig att vilja börja rida och kanske till och med tävla igen. Problemet är bara att jag har ingen häst och jag kommer definitivt inte ha råd med en nu när jag börjar plugga. Däremot så har jag tänkt försöka få tag på en medryttarhäst, det dryga kommer ju dock att vara att jag inte kommer ha fri tillgång till bil så kommer behöva att hästen står på ett ställe dit det går bussar, och gärna mer än en buss om dagen. Vilket oftast är lite svårt, tyvärr. Men om någon har tips på personer som söker medryttare till sin häst i Falun/Borlänge området så kommentera gärna! :D
 
Är inte allt för kräsen med vad det är för häst heller, roligaste medryttarhästen jag någonsin haft är faktiskt en f.d travare som skolades om till ridhäst pga en skada i ett ben. Han kunde inte mycket men OJ vad kul det var att se förändringen som skedde från en omusklad häst (omusklad pga fått stå ett tag) som bara ville trava fort till en fint musklad häst som kunde gå på tygel och göra skänkelvikningar samt började förstå grejen med både öppnor och slutor samt att få vara en del av den förändringen.
 
Aja, ska lägga ut eftersökning på FB också samt kika runt lite på blocket och Hestnet så förhoppningsvis hittar jag något.
 
xoxo
Almmi
 
 
EM, dressyr, hästar, kür, rida,

Kommentera

Publiceras ej