Okej, så jag la upp på facebook att jag sökte medryttarhäst för att jag flyttar hem och det sa verkligen boom och jag fick en hel del olika förslag och nu har jag en häst som jag ska åka ut och provrida så fort jag vet hur mitt schema ser ut så att jag och ägaren kan hitta en dag som passar för båda. Det bästa är att ägaren är en gammal vän till mig och jag har ridit hästen en gång tidigare (back in 2011) samt varit med ut och fotat henne och hästen ett flertal gånger så det känns som att det blir lite enklare att inte behöva träffa en helt ny människa och övertyga denna att jag kan rida deras häst och att de kan lita på mig, haha. Jag tycker för övrigt väligt mycket om den hästen också vilket ju är ett stort plus.
 
Så nu vill jag verkligen att dena vecka ska gå förbi så fort som möjligt så att jag får åka och rida och förhoppningsvis så funkar det bra och då kommer jag äntligen att ha en medryttarhäst. Jag måste bara komma på hur jag ska stoppa löpelden som jag lyckats starta på FB.
 
Hästen jag ska provrida. Bilden är från när jag var och fotade när han och ägaren tränade dressyr för en tränare.

oxox
Almmi
brun, facebook, häst, medryttarhäst, nordis, nordsvensk, söt,

Kommentera

Publiceras ej