Sitter här och försöker komonera ihop ett personligt brev för en jobbansökan. Tanken är att jag ska söka jobb på Arkens Zoo och på Djurmagazinet, jag vet dock inte vad jag ska skriva. Vad är intressant och vad är inte det? Är det intressant för en djuraffär att veta att jag har egna djur och att jag håller på mycket med hästar eller skiter dom i det? Vill de veta att jag har både en hund och en katt samt att jag tidigare haft fåglar och kaniner? Att jag hjälpt min bästa kompis att ta hand om hennes guldhamster och att min far har fiskar? Är det ens intressant för dem i annat syfte än att jag antagligen redan vet hur man städar en bur?
 
Och vad mer vill de veta? Att jag jobbat som frukostvärdinna på hotell? Att jag just nu jobbar med kundkontakt? Vad är relevant och vad är inte det? Om det är någon här som är bra på att skriva personligt brev så please, enlighten me! Behöver verkligen alla tips jag kan få.
 
Här får ni en bild på min kompis två norska skogskatter, Kastropeia (svartvita som syns) och Nero (svarta som gömmer sig bakom handen), gullisarna. :)
 
http://photos-d.ak.instagram.com/hphotos-ak-xfa1/10598762_279611732243331_842972207_n.jpg
 
xoxo
Almmi
cv, djuraffär, jobb, katt, katter, svårt,

Kommentera

Publiceras ej