You stupid cancer!!! Aggh är så himla arg vad denna moster sjukdom kan göra med oss. Med min familj, min släkt, min anhörig, min älskade mormor. Som ligger inför döden och bara väntar och väntar medan denna dumma cancer tar över henne totalt. För 3 veckor sedan var hon uppe och gick och ganska pigg men veckan innan julafton åker hon in till paliativa (hjälp vid livets slutskede) där hon nu fortfarande är kvar. Och det är ingenting kvar av henne, då hade hon i alla fall lite kött på kroppen men nu är hon som en nykläckt fågelunge och är bara av skinn och ben. Hur kan den göra så att man bara ligger och väntar på döden? Hur kan den ha makten att göra det? Hon är så himla dålig att hon kan tas ifrån oss när som helst så man sitter med hjärtat i halsgropen varje gång telefonen ringer. Vilket är hesmkt. Men det är värsta är att ingenting är sig likt längre och det vill aldrig bli det igen. En del kommer alltid att saknas inom mig, den kommer alltid att vara borta och det finns ingenting i världen som kan ersätta den biten som kommer tas bort ifrån mig när hon försvinner. Det enda som kan hända är att hålet sakta läker med hjälp av tiden men det vill alltid bli ett ärr kvar. Och det är förlusten av min älskade mormor. 
Har köpt ett armband för stöd av cancer. Iallafall något man kan göra. 
 
//Mini
cancer, err, familj, hål, hålet, läker, mormor, släkt, släkting, sår, tid, veckor, vän, ärr,

Kommentera

Publiceras ej